Qui som

Som un equip de professionals, formades en psicologia, educació social, educació emocional, lleure, PNL, educació infantil, pedagogia, kinesiologia, educació creadora, comunicació no violenta, resolució de conflictes, pedagogia sistèmica, coaching, constel•lacions familiars, neurociència i intel•ligències múltiples, ioga, Mindfulness i teràpia Gestalt.

Fundadores

cristina

M. Cristina Farré i Agustí

He estat des de petita una enamorada de la vida, i vaig decidir, fa ja molts anys que, com a dona, la meva existència només tindria sentit si contribuïa a canviar el món injust en el qual vivim. Veient on em ficava, i que res no seria fàcil, em vaig fer, des de molt jove, la ferma promesa que res ni ningú em trauria mai les ganes de riure i vaig aconseguir graduar-me, a la pràctica, en resiliència.

Voltamons, periodista, professora d’idiomes i traductora, directora de lleure, especialista en Educació Emocional, en PNL, formadora de formadors, postgrau en pedagogia sistèmica i multidimensional, màster en neurociència i intel·ligències múltiples aplicades a l’educació, mare d’un fill i una filla i àvia de tres netes i dos nets i una de les fundadores d’ELNA.

L’acompanyament emocional dins de l’ensenyament era possiblement la conseqüència lògica de qui ha dedicat tota una vida a tractar de pal·liar el sofriment dels més desfavorits, convençuda, com molts, que si canviem l’educació, canviarem el món.

foto-Miriam-278x300

Míriam Hernández Roca

De formació professional Delineant i Tècnica en Projectes de Construcció. Actualment compagino l’Arquitectura amb la Bioconstrucció, el Feng Shui i la Geobiologia, per crear espais i habitatges saludables.

Des que vaig ser mare, ja instintivament, vaig sentir la necessitat d’acompanyar els meus fills des d’una altra mirada, deixant l’espai que necessiten per créixer i així, plegats, ens hem donat permís per ser i per sentir.

Durant aquests anys de procés d’autoconeixement, m’he endinsat en el món de les emocions i de l’eco educació que m’han donat eines que em fan créixer en l’àmbit personal. És per això, que estic a ELNA des del seu inici, amb la voluntat de poder aportar el que pugui, en aquest món tan meravellós com és l’educació emocional.

Dono suport a l’associació a nivell intern, i en l’àrea de disseny i web. ELNA m’aporta eines per poder seguir creixent a nivell personal i social… Estic per tant molt agraïda de poder formar part d’aquesta tribu, amb un objectiu comú, que és el de treballar per un món millor.

foto-Eli-298x300

Eli Donaire Hernández

Soc coordinadora de formació de cursos de Lleure Educatiu, i des que vaig néixer estic vinculada al lleure, primer a través dels meus pares i després per iniciativa pròpia, fins a dia d’avui.

Autodidacta en molts àmbits però també formada en el món de la música, la dansa, les arts plàstiques i la literatura. La meva vida ha girat entorn al voluntariat d’infants, adolescents i joves i crec fermament en l’educació emocional com a motor de canvi social i engrandiment de l’ésser humà.

Camino amb l’Associació ELNA des que va néixer, després d’impartir unes classes de pedagogia i psicologia en un curs de lleure i trobar-me amb un grup d’alumnes plenes d’energia i empenta, motivades sense límits, que volien anar més enllà i estaven convençudes que podien canviar el món.

Em sento orgullosa de pertànyer a aquesta entitat, els resultats obtinguts fins ara de la qual parlen per si sols, perquè les educadores que hi participen, s’ho creuen. Sempre que puc, dono suport al que calgui i sigui necessari.

Membres d'Elna

Susana Palazon Cano

Mercè Camps Baiget

Mar Fontova Gasol

Deborah Gil Nevado

Rosa Chacón Pena

Marina Lasalle Llorca

Carolina Velarde

LinDos Ramos

Lucía Gimenez Toronjo

Susana Palazon Cano

“Si vols canviar la teva realitat, el primer pas és que et transformis tu.” Així ho crec, però no ha estat el descobriment d’un dia, sinó el resultat de tot el meu recorregut fins avui.

El meu caràcter reflexiu i l’interès per la investigació em va portar a anar més enllà de la Llicenciatura en Psicologia a la UB. Tot el que havia après allà, lluny de servir com a resposta, m’havia obert moltes preguntes.  A la recerca de respostes vaig estudiar Kinesiologia i Medicina Bioenergètica.

Paral·lelament, compaginava els meus estudis treballant amb nens i nenes a diversos centres residencials d’acció educativa, experiència de més de deu anys que, a banda de ser personalment molt enriquidora, em va servir per ser reconeguda com a Educadora Social pel CEESC.

Tant a la consulta, on rebia a persones que patien diferents problemes, com en el treball de camp amb nens i joves en risc d’exclusió social, vaig detectar que hi havia un generador intern del patiment que ningú volia mirar: les emocions. Era imprescindible donar-li atenció, rebre el seu missatge i expressar-ho de la millor manera, si volíem avançar.  Amb aquest interès em vaig formar en Educació Creadora, per acompanyar a través del moviment, la pintura, el fang o el joc de configuració.

Quan tenia més clar que la gestió de les emocions era fonamental per desencriptar situacions difícils i facilitar el creixement, em van convidar a participar en la tasca d’ELNA. Gran trobada! Compartir amb professionals i avançar en aquesta direcció plegats continua sent molt valuós per a mi.

Actualment sóc acompanyant emocional, formadora de professionals que treballen amb persones, acompanyo en educació respectuosa i positiva a les famílies, facilito processos de canvi i creixement personal a través de la psicologia i gaudeixo del plaer de ser mare .

Mercè Camps Baiget

Des de ben jove em va motivar molt treballar amb els sectors de la societat menys afavorits, i alhora m’atreia molt l’educació dels més petits. Sentia que volia aportar la meva intervenció amb una mirada curiosa, àmplia, amorosa a fi de respectar el màxim possible aquesta etapa tan primordial de la vida de les persones. Fent-ho extensiu a d’altres àmbits de l’educació -dones en risc social, nens i joves de centres de menors i altres-, em vaig formar com a educadora social i infantil mentre em dedicava també al voluntariat, tant a Catalunya com a l’estranger.

La maternitat i la meva professió em van portar al món de l’educació viva i respectuosa pels processos interns i particulars dels infants, i vaig crear Arrels, un projecte dedicat als més petits i a les seves famílies. En aquest període, vaig formar-me en Pedagogia Sistèmica i Constel·lacions familiars, eines que per a mi ara són claus a l’hora d’acompanyar emocionalment a les persones, tant a nivell educatiu com terapèutic, ja que aporten gran ajuda per abordar assumptes que tenen a veure amb bloquejos emocionals, entre altres aspectes.

Sento un gran agraïment pel fet de poder aportar el meu granet de sorra en l’educació emocional a través d’ELNA, per contribuir a assolir una societat on prevalgui el respecte, la pau, la justícia i la tolerància.

Mar Fontova Gasol

Després de passar per diversos sectors ara estic més alineada amb el que més m’agrada combinant els meus coneixements empresarials amb el contacte amb els infants i joves a l’aula.

Amb l’arribada dels nostres fills bessons vaig crear un espai d’acompanyament conscient com a mare de dia a casa nostra. Vaig continuar aprofundint en gestió emocional i  pedagogia Waldorf. També en Infància adolescència i família des de la visió sistèmica, un innovador model clínic d’intervenció en teràpia sistèmica que permet desbloquejar nusos i aportar solucions que sanen i transformen les dinàmiques familiars.

M’he format en Kundalini Ioga, Midfulness i ioga per infants i famílies, també en teràpia Gestalt, una teràpia humanista que treballa des de la vivència del present amb l’objectiu de viure amb més coherència, assumint responsabilitat i acceptant-me tal qual sóc per ser més lliures.

Sóc la tresorera de l’Associació, a més col·laboro en la recerca de finançament i en la coordinació i atenció dels clients. Tot això, ho combino amb tallers d’educació emocional des d’una mirada sistèmica. És la meva contribució a la transformació quàntica que estem vivint per un món més humà, despert i conscient.

Deborah Gil Nevado

Cada cosa que he fet, cada feina, relació, alegria, fracàs… m’han apropat una mica més al meu veritable ésser.

Als 30 anys vaig descobrir el ioga i vaig saber que per fi havia trobat allò que sempre havia buscat i a què  em dedicaria a partir de llavors.

El 2014, amb el naixement del meu fill, tot va canviar. Sentia que al tipus de ioga que feia li mancava alguna cosa, i vaig endinsar-me en un camí de creixement i transformació personal i professional, fins a trobar-me a mi mateixa i la meva missió de vida.

El ioga m’ha ajudat a ser feliç, saber qui sóc, estimar-me, sentir i unir cos, ment i emocions, treure màscares, sanar traumes i aconseguir estar tranquil·la, segura i present.

Com a professora de ioga per a nens, adolescents, adults i famílies amb una especial mirada cap als col·lectius més vulnerables i persones que hagin patit algun tipus de trauma, ofereixo un espai de seguretat i amor perquè les persones es sentin millor amb elles mateixes i amb els altres.

Col·laborar amb Elna em permet continuar el meu camí de creixement i aprenentatge i compartir qui sóc i la meva missió de vida perquè la gent sigui més feliç i aconseguir així un món millor.

Rosa Chacón Pena

Tinc molt present, encara que hagin passat 35 anys, la meva imatge omplint el formulari per accedir a la Universitat. Les 3 opcions les tenia claríssimes, l’ordre de preferència no tant. Finalment van ser, Magisteri, Empresarials i Psicologia. Tinc el diploma de mestra, però segueixo nodrint-me en formació, professió i personalment de les tres fonts.

Dit això, la vida, com a millor escola d’aprenentatge, m’ha donat múltiples oportunitats, per aturar-me unes quantes vegades, reflexionar sobre el què esdevenia al meu voltant, el què em succeïa per dins i posar en pràctica la calma, la perseverança, l’acceptació, la resiliència…

Actualment, acompanyo infants i adolescents que mostren alguna dificultat d’aprenentatge, de gestió emocional o conductual, però sobretot, acompanyo les famílies a viure aquesta experiència com una oportunitat de desenvolupar una mirada amorosa, nodrir-se de la diversitat de talents, contactar amb la pròpia saviesa interna i si el trajecte ho permet, trobar sentit del viscut com una oportunitat de sanar algun aspecte del sistema familiar. Una transformació intensa, potent, sonora… com l’instant d’eclosió d’una llavor impulsada per la harmònica força de la natura.

L’oportunitat de formar part de l’Associació Elna, el poder portar aquestes eines dins de l’àmbit escolar, només ho puc entendre com un regal que m’ofereix la vida. I com a tal, desitjo gaudir-lo i compartir aquest gaudi amb totes les persones que ens trobem en aquest camí. Com a informació complementària, les eines en les què sustento el meu acompanyament estan basades en les formacions de magisteri, logopèdia, mediació i resolució de conflictes, comunicació no violenta i assertiva, autoconeixement i gestió emocional, pedagogia de l’escolta i mètode Tomatis®, Triformació social i organitzacional, intervenció familiar sistèmica, entre d’altres.

Marina Lasalle Llorca

Des de primerenca edat vaig trobar en l’art una poderosa eina per a relacionar-me amb mi i amb el món. Em vaig formar en Belles arts entre París i Barcelona i posteriorment em vaig especialitzar en Artteràpia Gestàltica.

Ser testimoni del meu propi procés i el d’altres persones al llarg dels anys m’ha fet prendre consciència que la capacitat creadora és un potencial inherent a l’ésser humà, un recurs per a travessar situacions adverses transformadores en oportunitats per a créixer, un mitjà per a prendre consciència de la nostra manera d’estar en la vida i aprendre a vincular-nos més amorosament amb nosaltres mateixes i les altres, una clau cap a la llibertat de ser.

Combino la meva aportació a ELNA amb l’acompanyament grupal i individual a infants, joves i adultxs des de l’Artteràpia Gestàltica, de manera multidisciplinària i al servei del creixement i de la transformació personal i col·lectiva.

En l’actualitat, contribueixo en l’Associació en la seva expansió amb tasques internes d’organització i gestió per fer créixer el nostre gran arbre i així poder arribar a més infants i joves pel seu benestar emocional.

Em sento agraïda de formar part ELNA, on he trobat un equip humà afí i l’oportunitat de tornar a l’àmbit educatiu, per continuar posant al servei la meva experiència des de les ganes de contribuir a la creació d’un món més humà, més viu i més bell.


Carolina Velarde

He tingut la gran sort de viatjar a molts llocs del món enriquint-me de diverses cultures, formes de viure i costums. Aquest fet m’ha donat una manera ampla de mirar la vida, a més de motivació per investigar i aprendre què és ser humà i quina és la nostra naturalesa. Em vaig llicenciar en Comunicació Audiovisual malgrat que, després d’uns anys treballant en el sector, em vaig adonar que aquell no era el meu lloc. 

Sóc professora de ioga i Terapeuta Gestalt i fa més de deu anys que acompanyo dones durant l’embaràs, el part i el postpart. M’he format en diferents tècniques corporals, ja que considero que som un ésser integral: cos, ment i esperit. Haver-me convertit en mare ha estat la revolució més gran de la meva vida. La pròpia experiència de viure-ho i la meva intenció de fer-ho amb la major consciència possible, m’ha dut a aprendre sobre l’educació conscient i respectuosa participant en diversos projectes educatius d’aquest tipus. Agraeixo ara poder col·laborar amb ELNA.  

LinDos Ramos

La meva passió per la Dansa ja ve de petita i he acabat sent ballarina professional i professora de Dansa, des de fa més de vint-i-cinc anys.

Els meus alumnes em coneixen com Lin, i he fet el Grau Superior en Dansa Clàssica i Contemporània, Llicenciada en Comunicació Audiovisual i també Mare del Camil.

He treballat amb infants, joves, adultes i persones de la tercera edat… m’agrada molt motivar-los a gaudir dels seus propis moviments, donar-los eines perquè es coneguin a si mateixos, prenguin consciència del seu cos, i a partir d’allí, creïn els seus propis moviments, coreografies i jocs.

Per a mi la dansa és una eina molt rica per a l’autoconeixement. Activació de la nostra energia i sensacions i ens permet treballar les emocions. La dansa ens permet expressar-nos, sentir-nos lliures i sense pors.

Em sento molt feliç i agraïda de poder formar part d’ELNA, contribuir en l’expansió l’educació emocional dels nens i nenes i que puguin descobrir en la Dansa una eina útil pel seu benestar individual i col·lectiu.

Lucía Gimenez Toronjo

Des de la infància sempre he tingut clar la meva passió per ajudar a les persones i com a jove plena d’empatia i d’entusiasme he anat fent camí en la promoció de la salut i l’atenció a la diversitat cooperant en diversos projectes de caràcter social.
Llicenciada en Psicologia amb l’habilitació pedagògica i sanitària he exercit fent acompanyament tant educatiu com emocional a alumnat de secundària i del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil. Com a persona inquieta i responsable he impartit el mòdul de Desenvolupament Socioafectiu durant 10 anys consecutius amb molta il·lusió i ganes de millorar-ho any darrere any.
La cooperació, la perseverança i la comunicació em van donar l’any 2015 l’oportunitat de saber de l’existència de l’Associació ELNA durant el programa de ràdio Perspectivas con Lucía Giménez.
Actualment, la tasca d’assessorament als centres educatius perquè infants i joves puguin prevenir i sanar ferides emocionals i gaudir d’una vida més plena la compagino amb la realització de sessions de psicoteràpia individual, de parella i de famílies des d’un vessant psicopedagògica i sanitària. El meu kit de salut mental està format per El Valor dels Valors, El Mapa de l’Estrès i EFT-Tapping amb CROMA, entre d’altres.

Col·laboradores i col·laboradors

Jordi Ferrer

Mar Mestre

Estel Ferran Marquis

Míriam Vidal Izaguerri

Jordi Ferrer

Ja des de jove tenia la intuïció que la realitat que vivim era alguna cosa més, recordo preguntar-me més d’una vegada, de què va tot això? I encara que avui dia encara no ho sé ben bé, és una pregunta que em motiva a conèixer-me a mi, als altres i donar sentit al que estic vivint.

Sóc instructor de Mindfulness, Terapeuta Gestalt titulat per l’Associació Espanyola de Teràpia Gestalt (AETG), practicant de meditació des de fa 20 anys, format en el programa SAT d’en Claudio Naranjo i cofundador de la Fundació la Casa Àmbar.


Actualment acompanyo tant a persones com empreses/organitzacions en processos de creixement personal, amb la intenció de posar més consciència i de facilitar la possibilitat que tots tenim de viure la vida que desitgem viure (o de ser l’empresa que vulguem ser).

Mar Mestre

Mar Mestres, professora d’Educació Secundària en l’Àmbit artístic  i especialista en intel·ligència emocional. He cursat el Grau en Disseny a Eina, UAB. Posteriorment el Màster en Formació del Professorat per la UNIR. Recentment el Postgrau en Intel·ligència emocional amb Fundares, Uvic. 

L’art i l’educació són el meu aliat per sentir-me més alliberada. Penso que l’art i la creativitat ens permeten mostrar emocions allà on les paraules no arriben. I ens permeten també crear lligams per un món millor. Sento motivació i il·lusió de poder aportar a través d’aquest projecte personal. Actuo per fer més fàcil el dia a dia dels nens, nenes i adolescents.

Aquest 2020 m’ha servit per dedicar-me temps i he creat la marca Calma Creativa, a través de la qual ofereixo recursos per endinsar-nos en l’apassionant món de l’educació emocional, sempre a través de la creativitat. I és aquí on apareix ELNA a la meva vida, un espai que m’ofereix ser jo mateixa, compartir, educar i aprendre amb molta col·laboració. I quina serà la meva tasca? M’agradaria carregar d’energia positiva totes les persones que s’acostin a Calma Creativa per acompanyar-vos allà on vulgueu arribar per construir plegats.

Estel Ferran Marquis

Buscadora de mena, d’ençà que vaig acabar la carrera de pedagogia vaig voler continuar aprenent d’aquelles persones que aporten el seu saber per crear un món millor, acompanyant als més petits a desplegar el seu potencial envoltat d’un entorn de respecte, confiança i amor.
D’aquesta manera he anat col·laborant en diferents projectes com l’Escola Viva «El Roure», El Petit Edèn i la Mandarina i també treballant dins de les institucions com el Centre Obert d’Abrera i l’Espai Jove de Sitges.
Amb els temps he pogut veure la importància de sentir-nos respectats i escoltats per poder així expressar i desplegar allò genuí en cadascú de nosaltres. Saber-nos iguals dins la diferència, sobretot en aquests moments que ens ha tocat viure on les relacions s’han vist afectades.
Sento, ara més que mai, el desig de voler acompanyar a les persones joves a poder recuperar el sentit de les relacions interpersonals com a base de benestar, salut i felicitat.
Per això agraeixo a l’associació Elna que em brindi l’oportunitat de poder acompanyar a joves i infants a potenciar la seva intel·ligència emocional.
Com més ens coneixem i respectem, millor podem entendre i respectar els altres.

Míriam Vidal Izaguerri

He tingut la sort de poder dedicar-me a la docència i treballar en el món del lleure, donant-me així una visió més amplia dels infants i ajudant-los en el seu camí de creixement i aprenentatge.
Però farà uns vuit anys vaig començar a interessar-me pel tema de les emocions tant a nivell personal com a professional. Em vaig adonar que l’educació emocional afavoreix l’autoconeixement, predisposa a actituds positives, millora les relacions, incentiva la motivació i afavoreix el seu creixement de manera integral perquè siguin infants competents emocionalment capaços d’afrontar-se als reptes de la vida.
Hi ha una frase d’Aristòtil que per mi és una referència: «Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut».
Sóc mare novell i estic aprenent constantment. La maternitat m’ha aportat moltes coses, m’ha remogut molts sentiments en el meu interior i m’ha donat les forces per seguir un camí diferent del que seguia fins ara. Aquesta nova mirada m’ha fet descobrir un projecte increïble, el de l’associació Elna, en el qual m’inicio amb molta il·lusió desitjant poder aportar i continuar creixent.